keskiviikko 20. lokakuuta 2010

Laiskottelua ja fyssaria

Ei oo oikeestikaan ollut aikoihin mitään kirjotettavaa :-O Ollaan pääasiassa taidettu laiskotella. No, hyvä se välillä on ottaa rennommminkin, sitten taas jaksaa. Svingi treenasi viime viikolla Jaakolla ja olikin oikea supersvingi! :) Mä oikeesti taisin osata ohjata mun koiraani, mikä tunne! Toki paranettavaa löytyy ja niin pitääkin, mutta mä olen ainakin kulkemassa Svingin kanssa oikeaan suuntaan.

Heppu treenasi tänään omissa treeneissä,joita tällä kertaa koulutti..minä :) Menin muutaman kerran itsekin radan ja Heppu oli aika villinä :) Puri mua jopa sormeen, kun AHNEHTI herkkuja, hassu koira. Hyvin meni radat, vaikka sain mä vietyä Hepun sinne ansaputkeenkin.

Maanantaina Svingi oli ensimmäistä kertaa fysioterapiassa. Paikalle kun päästiin, niin odotushuoneessa Svingi tärisi ja tuli syliin - tämän täytyy olla eläinlääkäri. Ei ollut, vaan ihan kiva paikka. Koira vapaaksi ja jutustelemaan fyssarin kanssa. Svingi oli jännitynyt, mutta tuli kuitenkin vähän väliä tervehtimään fyssaria ja kerjäämään rapsuja. Sitten matolle ja sekin kahisi, mutta ei niin paljoa, että olisi haitannut sen enempää. Ensin katottiin likka seisten ja sitten kellahdus kyljelleen. Olin kyllä tosi iloinen siitä miten hienosti Svingi antoi käsitellä itseään, kerran yritti nousta, muuten vaan välillä nosti päätä katellakseen ja muuten oli aika rennosti. Silmät vaan meinas koko ajan lurpsahtaa kiinni :)

Svingi oli hyvässä kunnossa. Pieniä lihasjumeja ja kireyttä kyllä löytyi, mutta ei mitään suurempaa. Alkuseisotuksen takajalkojen ulkokierteisyys saatiin käsittelyllä pois, kireydestä johtunut asentomuutos. Tasapainottelulla testaili syviä lihaksia ja siltä osaa kaikki kunnossa, toki niitä voi aina lisää jumpata, mutta nuorelle koiralle vaikutti ihan hyvältä.
Ravilenkkejä pitäisi nyt tehdä pari kertaa viikossa aloittaen lyhyestä, treenien jälkeisillä venytyksillä jatketaan niin kuin ennenkin, alkutreeneihin lisätään ns.nopeat venytykset ja muistutti koirantakkien tärkeydestä. Mulle toi takkijuttu oli helpotus, kun välillä mietin, että puenko liian helposti koirille takin esim. viimalla, mutta saa ja kannattaa laittaa :)

Tällasta meille tällä erää. Svinkku kisailee sitten sunnuntaina, mutta ennen sitä ehdin käymään ainakin Janakkalassa kouluttamassa ja moikkaamassa Svinkun kasvattajia sekä Järvenpäässä ländereiden syyspäivässä. Aurinkoista syksyä kaikille!

1 kommentti:

Tanja kirjoitti...

Valtavasti stemppiä ekoihin kisoihin. Muistatkin ottaa sen nauhalle ja heti kotimatkalla lataat radat tänne blogiin!!!! Jännittävää!