sunnuntai 17. toukokuuta 2009

Viikonlopun tuloksia

Lauantaina oltiin Hepun kanssa kisaamassa Raumalla. Matkakavereiksi saatiin Raija ja Riku, kyllä vaan olivat molemmat pojat koko reissun mallikelpoisesti! Kiitos seurasta! Koko viikonlopun on ollut kyllä niin hieno ilma:) Kesä taitaa oikeesti tulla!

Ensimmäinen agirata oli mielestäni oikein mukava, muutama haastava kohta, takaaohjausta myös mahtui mukaan. Radalta meille 0, sijoituksella 5. Kohta jota pidin haastavimpana, onnistui sairaan hienosti, vitsi kun olin ylpeä meistä. Aa oli taas hidas, mut ei mikään ihan katastrofi kuitenkaan. Tosi hyvä mieli jäi radasta! :)
Toka rata lähti tosi hyvin käyntiin, makee puomi ja puominkontakti, jes! Sen jälkeisessä tilanteessa mun ajatus oli tehdä poispäinkäännös ja tein ohjausmokan ja jyräsin Hepun hyppäämään edessä olevan hypyn väärältä puolelta. Ihan oma moka. Suurin murhe radalla tuli kuitenkin vasta lopussa, kun Heppu jämähti aalle. Raukka oli niin tosi raukka, siellä hän kökkii alastulon puolessa välissä ja jopa RAUHOITTELI tilannetta haukottelemalla.. :-( Mun kävi niin sääliksi Heppua, kun hän oli niin onneton, kun ei saanut suoritettua aata. Sitten hiukan rapsuja, kun vihdoin oikeassa paikassa ja maaliin.
Tiedän kyllä tällä hetkellä todennäköisesti mikä mättää, vaikka kontakteja on treenattu paljon ja johdonmukaisesti. Ongelma on todnäk syntynyt, kun olen alastulotreenistä siirtynyt koko aahan... Taas siis on solmua avattavaksi..oi voi.

Sunnuntaina, siis tänään suunnattiin Hepun kanssa Ulvilaan tokokokeeseen. Mua kyllä jännitti, vaikka toisaalta odotin ihan innoissani, että päästäisiin jo tekemään. Siis juuri sopiva vire mulle. Lopputulokseksi VOI3, sijoituksella 2/4. tuomari Aino Juhantalo-Kakko. Tässä koeraportti:

Paikalla makaaminen: 0
Senkin hulttio länderi mitä teit!! ;-P Heppu nousi seisomaan lähes heti, en edes ehtinyt piiloon ja sitten samantien takaisin maate ja loppuajan hän makasi hyvin ja paikallaan, mutta ei auttanut itkut ei. Hyvä lähtöasetelma, kun jo miinus 40 pistettä.. :(

Seuraaminen: 8,5
Mun mielestä ihan loistoseuraaminen. No, kyllä tuomarikin kehui aikas paljon. Kritiikkiä ei oikeastaan tullut kuin siitä, että viimeinen peruasento väljä.

Istuminen liikkeestä: 10
Perfect! :)

Luoksetulo: 6
Ei pysähtynyt seisomaan...toisaalta miksi pysähtyisi, kun ei tää liike koskaan edes onnistu treeneissä..

Ruutu: 7
Ruudun valmistelu meni ihan pieleen.. Yleensä ootan, että H bongaa ruudun katseellaan, nyt hän ei ollut ees vilkassu sinnepäinkään. No käskyä vaan ja toinen lönköttelee muutaman metrin, kunnes syttyy lamppu ja tyyppi lähtee täysiä ruudulle. Ja huti. Ei siis osunut ruutuun koko koira..uusi käsky ja ihanaihana-Heppuni korjasi ja meni ruutuun. JES! Lopuksi vielä seuraamaan tuleminen oli hieman..öö..sanoisinko vallatonta:) Hih! Tyyppi tulee satalasissa ja hyppää länderiloikalla mua päin ja sitten vielä uudestaan:) Hassu koira!

Hyppynouto: 7
Tää on ainoa liike, jossa mun mielestä tuomari rankkas pisteitä liian paljon, koska hyppynouto oli muuten ihan tosi super, paitsi palautus vinoon perusasentoon. Mutta tuomari verotti myös siitä, että Heppu YHDEN KERRAN korjasi kapulan paikkaa suussa. Joopa joo..toi oli kyl loistosuoritus Hepulta.

Kuva: Janne Malmi

Metallinouto: 8,5
Muuten hyvä, mutta vino palautus.

Tunnistusnouto: 6
Luulin jo, et menee nollille, kun Heppu tökki niin paljon kaikkia kapuloita kuonolla, mutta toi kuitenkin oman. Tää on nyt ihan uus juttu, että Heppu siirtää ja tökkii kapuloita. Oiskohan epävarmuutta tai kuumumista tai molempia...hmm...

Kauko-ohjaus: 8
Ei noussut ekalla istumaan, muuten hyvä:)

Kokonaisvaikutus: 8
Hyvää palautetta koiran aktiivisesta olemuksesta ja hyvästä työmotivaatiosta. Tosi upee palaute! Hyvähyvä!

Mä taas innostuin vaan enemmän tokosta, täytyykin heti alkaa kattoo,koska olisi taas sopivia kokeita! :)

1 kommentti:

Anonyymi kirjoitti...

Voi vitsi te olette kyllä mun silmissä superia tossa tokossa! Onnittelut vielä tätäkin kautta! Tuo toko kun vaan on niin monien pienien asioiden summa ja liikkeet voi mennä tosi hienosti ja silti joku pieni kämmi, ja pisteitä rapisee - pois päin!:( Tai mämmii jonkun paikallaan olon, minkä normaalisti on varma. Mä olen ihan varma, että ens kerralla teillä menee kaikki kuten treeneissä, ja kuten te osaatte ja otatte sieltä ekan ykköstuloksen!

jassu