sunnuntai 27. maaliskuuta 2011

Ei ihan niinku piti...

...mennyt tämän päivän kisat. Tein mä sentään jonkin sortin ennätyksen, koska en ole varmaan koskaan ennen saanut näin huonoa tulosta ;-)

Kisakaverina mulla oli tänään Svingi ja luokka siis medi2. Kaksi starttia ja molemmat agiratoja, eka A.Huittisen ja toinen H.Huittisen käsialaa. Tosi kivoja ratoja molemmat. Ekalla radalla alku oli ihan superhyvä! Mä olen siihen yhä niin tyytyväinen, maltoin vaan paikallaan odottaa, kun koira teki työn ja sain hyvä linjan putkelle. Rengas ja keinu hyvin vielä perään ja sitten alko ohjaajan alamäki. Hypylle kielto, kun korjaan niin rima tulee alas. Muutama este väliin ja hypylle kielto. Kepeille oikein sisään, mutta ei taipunut kakkoseen. Putkelta kielto. Puomin sijaan putkeen. Ja sit viisi viimistä estettä hyvin :-) Näin meillä. Onnekseni palautteet kielloista menivät suoraan ohjaajalle, niin ei tarvii pitää Svingiä apukoululaisena ;-) Tiputin kuulemma molemmilla hypyillä ohjauksen pois. Hups. Luulen, että vien Svinkkua niin kuin Heppua, joka paikkaa mun virheet, mutta Svinkku kun ei paikkaa, niin huolimattomasta ohjauksesta rokotetaan.

Toiselle radalle heti alkuun kielto hypylle. Kesken keppien Svingi liukastuu ja korjaan kepit alusta. Sitten kielto hypylle, jonka jälkeen mä rapsutan Svingiä ja sanon sille, että nyt kyllä hyppäät :-D Ja loppurata meni hyvin, rengas hienosti ja pikkulikka irtosi vielä paremmin ku ikinä loppusuoralle. Radalta tuloksena 20 virhettä ja 4s yliaikaa, sijoitus 3 :-D Kuuluttajakin ilmoitti, että näistä viisi virhettä tuli koiran rapsuttamisesta....
Tää jälkimmäinen on videolla ja äsken analysoin noita kieltokohtia ja yhtä hyvää lähetystä, niin näyttäisi siltä, että mun rintamasuunta kääntyy joka kerta pois hypyltä ennen kuin S on suorittanut esteen ja näin ollen tulee liikkeen mukana. Lähetykseen lähti kaukaatakin tosi upeesti, mutta siinä mulla olikin rintamasuunta kohti suoritettavaa estettä. Muistan kuulleeni palautetta kyseisestä rintamasuunnasta juuri tiistaina koutsin suusta. Nyt tiiän ainakin mitä on syytä treenata ja huomioida!

Kisapäivän jälkeen mentiin koirien kanssa vielä Pappan nimppareille herkuttelemaan ja sieltä lähtiessäni päätin vielä mennä tekemään hiihtomajan pihalle tokotreenit, jospa niistä tulisi tälle päivälle onnistumisia. Heppu aloitti ohjatulla. Eka kerralla ei malttanut tehdä merkkiä, mutta kaikilla muilla kerroilla teki hienosti. Harjoittelin tänään ohjatun vasenta, joka on siis Hepulle vaikeampi. Joka kerta parani, alussa vilkasee keskimmäistä, mutta ei onneksi lähtenyt sinne.
Sitten tein luoksetuloa, niin että laitoin takapalkaksi namikipon ja pysäytin vain käsimerkillä. Tänään toimi tosi hyvin, et jos yhtä lupaavasti jatkuu, niin käsimerkki saa jäädä.

Svinkku teki noutoa. Se on hiukan nihkee sen kapulan kanssa, mutta hakee kiltisti kun pyytää. Tänään teki ihan loppuun kaksi palautusta perusasentoon!! :-) Jeejee!! Siihen oli hyvä lopettaa noutotreeni. Lisäksi tein seuraamista eri nopeuksilla.

Mä olen muuten taas kerran unohtanut yhden tärkeän asian, eli HEPPU valittiin jälleen VUODEN 2010 TOKOLÄNDERIKSI! Hyvä proffa! :-)

1 kommentti:

Anonyymi kirjoitti...

Onnea Hepulle taas kerran tittelistä; taitaa pysyä Vuoden Tokoländerinä loppuikänsä :o). Vaikea on kenenkään tuosta pistää paremmaksi. Hyvä Heppu !!

T. Eija ja Pojat