lauantai 3. lokakuuta 2009

Pentuaksaa!!!!

Keskiviikkona oli huisin kivat agilitytreenit:) Svingin pentuagility siis. Mentiin kovin pitkää rataa, jossa oli kolme estettä:) Ensimmäinen pätkä oli aita-putki-putki. Suorassa putkessa koiran piti irrota suorittamaan putki itsenäisesti, sehän olikin vaikeeta. Noh, Jaakko palkkaili Svingiä putken toisessa päässä, niin sittenhän se meni! Neiti oli kyllä aina onnensa kukkuloilla, kun sai palkan, eli lelun ja sitten hulvaton rallittelu ympäriinsä:) Se on kyllä niin hassu koira! Täytyy muistaa nyt harjoitella paljon irtoamista ja sitä että lelu on edessä eikä mulla kädessä.
Toisessa pätkässä oli kolme aitaa. Tokalla aidalla ohjattiin niin, että yksi aita jäi ohjaajan ja koiran väliin ja kolmannelle sitten poispäin käännös. Jaakko palkkaili edestä ja mä yritin pysyä pentuni perässä :-O Heti kun palkka on edessä, niin Svingi vaihtaa isommalle vaihteelle ja menee lujempaa. Täytyy yrittää muistaa heti alusta asti että en saa himmailla, enkä varmistella, vaan mennään vaan täysiä:) Poispäin käännös onnistui joka kerta oikein. Oli siis niin kivaa!! :) Ja vaikeeta, hih:)
Mun täytyy nyt varmuuden vuoksi vielä mainita, että kenelläkään ei oo epäselvyyttä että pentuagilityssahan ei hypytetä pentuja yhtään, vaan rimat ovat maassa.

Sitten mä sain kultaakin kalliimpaa leikkiopetusta. Svinkkuhan ei palauta mulle lelua, eikä tarjoa sitä. Selvisi se syykin, eli opetus ei oo ollu ihan kohdillaan. Janita näytti mulle miten pentua opetetaan tuomaan lelua ja oikeesti sitä oli niin kiva katsoa, koska ei aikaakaan menny, kun Svingi toi Janitalle narulelua, että "revi mun kaa, leiki, leiki!!" Vielä siinäkin vaiheessa kun juteltiin jotain keskenämme niin Svingi kävi viemässä lelua Janitalle. Loistavaa! Mulla on taas lisää eväitä pennun kanssa leikkimiseen.

Hepulla oli hiukan tylsää, kun hän joutui vaan odottamaan autossa. Ensi viikolla pääsee Heppu sitten pitkästä aikaa ohjattuihin agilitytreeneihin. Ja viikon päästä sitten onkin jo piirinmestaruudet. Tokon osalta ollaan laiskotelu:-( Ainoa mitä ollaan tehty on tunnarin pitotreenit, ne sujuu nyt hyvin,kuukausdessa saadaan toivottavasti kuntoon. Heppu on myös kovasti nyppimistä vailla. Oikeesti, Heppu on niin turjake, että en oo varma kehtaako sen kanssa liikkua julkisilla paikoilla:-) Koitan siitä huolimatta venyttää nyppimistä vielä melkein kuukuden,iiiki, minkäköän näkönen H sitten on??!!! Jos meinaa H on tokokokeessa lyhyessä karvassa ja on kylmä ilma, niin paikalla makuu on hänelle tosi kurja. No, katotaan kestänkö mä edes ensi viikkoa, kun sormet syhyää jo nyppimispuuhiin... :-D

1 kommentti:

Marika kirjoitti...

Heppu on sitä paitsi yhtä komee turjakkeena, ettei se haittaa! Eli anna kasvaa vaan. Ja jos oikeen syyhyy sormet, ni täältä voi tulla nyppii Tinkan karvoja maasta, niitä riittää edelleen.. :)

Rapsutuksia koiruuksille ja Tinkalta nuuhkaisut! :)