keskiviikko 16. tammikuuta 2013

Molempien koirien kanssa menossa

 
Loppu vuonna oli ensimmäinen Next Level- leiri Svingin kanssa. Agilityn lisäksi meillä oli kolmen tunnin luento koskien mentaalivalmennusta sekä fysiikkatreeniä ohjaajille. Sekä lauantaina että sunnuntaina päästiin kaikkien neljän kouluttajan (Janita, Jaakko, Elina, Tuulia) oppiin. Ekan viikonlopun teemana oli esteosaaminen. Monet asiat ovat jo hyvällä mallilla, mutta paaaaljon tuli silti kotiläksyjä ja arvioita "puutteellinen". Nyt ollaankin tehokkaasti treenattu mm. eteenirtoamista, keinua, takaaleikkausta kepeillä, pussia, vastaanottoja, oksereita, kontaktihäiriöitä.. Eka leiri oli hyvin antoisa ja innolla odotan jo seuraavaa koulutuspäivää, joka on tammikuun lopulla.
Vuoden alussa tehtiin perinteinen Ahvenanmaan reissu. Se Eckerön halli on vaan niin ihana ja iso! Heppu jäi tällä kertaa kotimieheksi ja me lähettiin vaan tyttöjen kanssa reissuun. Tuloksilla ei tällä(kään) Ahvis-reissulla juhlittu, mutta tehtiin me 4 hyvää rataa. Joka radalla pieni virhe, mutta muuten sujuvaa. Ei ilmeisesti siis ihan ollut keskittyminen kohdillaan, kun joka rataan mahtui se herpaantuminen. Nooh, mutta tästä on taas hyvä jatkaa ATT:n kisoissa. Heppu muuteen pääsee myös niihin skaboihin, kun ilmoitin Papan hyppärille :)
Viime viikonloppuna Heppu käväisi Porissa tokoilemassa. Taas mua mietitytti tuo pakkanen, mutta onneksi Porissa oli vain -2 astetta...mul oli kauhea hiki kun olin topannut vaatetta ihan hulluna päälle :-D Tuomarina Juha Kurtti. Mulla oli selvästi hyvä asenne tälle koepäivälle. Matkalla mä mietin, että hullu saa olla kun la-aamuna kello soi 05.20, mutta sitten mä muistin miksi mä olen herännyt niin ajoissa - jotta mä pääsen tekemään jotain sellaista, mitä mä rakastan: puuhailemaan mun ihanan rakkaan hömppä-Heppuni kanssa sitä meidän yhteistä oikeaa lajia!

Koe meni siis hienosti :) Heppu oli kieltämättä vähän hulvaton! Yleensä Heppu on esim. seuraamisessa hyvinkin täsmällinen, mutta tällä kertaa tassut heiluivat ja pomppukin irtosi:-D Mua alkoi niin naurattamaan, kun se pomppasi - länderi ku länderi. Superpisteitä ei tällä kertaa napsittu, mutta jokaisesta liikkeestä tuli pisteitä ja neljän kertoimella olevista liikkeistä saatiin hyvin pisteitä. Ja uskokaa tai älkää, ensimmäisen kerran Hepun EVL-uralla...tittididii..VIDEOMATERIAALIA! :) Eli nyt voitte sitten ihmetellä, että miltä se länderi siellä eeveeällässä näyttää..omalta Heppu-itseltään tietenkin :) Niin ja siis tulos oli EVL1. Ja sehän tarkoittaa, että 2/3 on plakkarissa...
Hepun kanssa tokoillen           
 "Mä osasin!"
 
"Mä taas osaan jumpata"
Ensin patjaa vasten kiivetään takapää edellä ylöspäin...ja sitten ilman patjaa..se onkin jo pikkasen vaikeempaa, kun seinä luistaa. Mutta kun tämän oppii, voi koko ajan yrittää kiipeillä seinille :-D
 


4 kommenttia:

Marika kirjoitti...

Hei, vähänkö oli hieno TOKOILU-video!! Siitä on niin kauan ku oon nähny kokonaisen suorituksen ja osa evl liikkeistä oli mulle ihan uusia!! HUIPPUA!!

Pia kirjoitti...

Olipa ihanaa nähä Hepun menoa ja kyllä vaan oli niin iloista tekemistä että. Mikäs sen mahtavampaa, kun häntä, joka heiluu koko ajan :). Onnea vielä 1 -tuloksesta!

jassu kirjoitti...

Siis aivan HUIPPU Heppu!!! Ihan älytöntä, mulla tuli melkit tippa linssiin tota katsoessa !?! Heppu tosiaan piti kivaa sun kanssa koko kisan ajan, ihana.
Mutta on toi Svinkkukin aikasta ihana, kun tollai seinille kiipeilee! Mä alan epäileen, että sä jotenkin taiot noi koirat tekeen noita juttuja...

Anja kirjoitti...

Tosi hieno tulos ja myös video!! Kiitos jakamisesta. Ja onnea vielä teille! :-)