lauantai 24. maaliskuuta 2012

Elämää kolmen koiran kanssa

Mulla on nyt viikon verran ollut Terhin vesikoira Ziki hoidossa ja arki on kulkenut siis kolmen koiran voimin. Ziki sopeutui heti meidän laumaan ja elämään, se on kyllä varmasti maailman helpoin hoitokoira!

Sunnuntaina käytiin hallilla koko porukka, Svingi teki pienen radan ja keinutreeniä, Zikin kanssa otin ihan kokeillen pätkän rataa ja Heppu teki ruutua ja ohjattua. Ziki kun on koulutettu samoilla periaatteilla, kuin nuo omat, niin sehän tuntuukin ihan omalta :)

Lenkkeily on ollut nyt ihan superihanaa, kun kevät aurinko paistaa ja metsässä mustikat on jo nupuillaan :) Viime viikolla joku päivä oli jo +12 astetta, kyllä kevät on ihanaa!!Torstaina olin sitten pitkästä aikaa epistelemässä ja ilmoitin sitten avoimiin kaikki kolme koiraa. Siinä oli oikein kuntoilun tuntua, kun luokassa oli 10 koiraa, joista siis 3 mulla... Svingi aloitti ja teki muuten ihan näpsäkän radan, mutta luki (taas) mun lähetyksen hyppylle leikkaukseksi. Ja kääntyi siis väärään suuntaan. Nyt täytyy selvittää mistä tämä johtuu, jotta sekaannuksia ei enää tulisi. Poispäinkäännöshän on sellanen Svingin "bravuuri", että aina kun mulla painuu koiran puoleinen olka vastakkaiseen suuntaan, niin Svingi kuvittelee, että alan ohjaamaan poikkaria :-O Esim. viskileikkaus on tosi vaikea, koska S lukee senkin useimmiten poispäinkäännökseksi, sama juttu myös vedossa. Niin mä en kaipaa yhtään enempää ohjauksia, jotka menevät sekaisin keskenään (koiralle).

No, mutta epiksiin. Seuraavaksi meni sitten Ziki, joka pelitti oikeastaan aika mukavasti. Mitä nyt esteellä 4 haaveilen, joten en ehdi esteelle 5 ja Ziki ehtii hyppäämään sen väärään suuntaan... Positiivista kuitenkin oli, että sen mun lähetyksen Ziki luki niinku pitikin :-)
Vimpaksi vielä Heppu, joka kunnostautui osumalla kaikkiin kontakteihin ;-) Ja tehden nollan! Hepunkin kanssa lähetys onnistui hyvin. Heppu loppujen lopuksi voitti avoimen ja mun suureksi yllätykseksi palkintona oli 13e lahjakortti virallisiin kisoihin, huisia.

Perjantaina sitten Svingi pääsi vielä uurastamaan kun meillä oli Nooran treenit. Treenimässä kaverit Svingi, Soolo ja Ebba. Tehtiin taas nollatreeniä, ensin pätkissä ja sitten koko radalla. Koko radan treenissä ensin kosahdin esteelle 13, seuraavalla yrityksellä koko rata nollana ja kolmannella kerralla vielä koko rata nollana, olipas voittajafiilis! :)

Ei kommentteja: