torstai 11. joulukuuta 2008

Supertaitavan lainakoiran ohjaksissa

Eilen oli taas Jaakon treenit ja koska Heppu ei ole vielä treeni kunnossa, Elina lainasi mulle treeneihin Omia. Omie on siis huipputaitava ja superlahjakas tykki bordercollie:) Eli kyllä sitä vaan kelpasi mennä. Rata oli mukavan sujuva ja ekalla yrittämällä päästiin 20 estettä nollana. Sitten treenattiin sellasta kohtaa, jossa Omie piti lähettää kauemmas ja saada putkiansan ohi puomille. Helpommin sanottu kuin tehty.. Ei ihan mennyt mun ajoitukset kohdalleen.. Koira kun liikkui kovaa ja kaukana, niin olikin yllättävän hankalaa. Mulla olis siis ekan radan jälkeen jalat ihan hapoilla :-0 Niin paljon lujempaa sai mennä kuin Hepun kanssa..kepitkin oli vaan yksi hujaus, kun Omppu oli ne suorittanut. Omie kääntyy loistavasti ja olinkin tosi iloinen, kun sain tehtyä hyvä niistämiskäännöksen :) Ehkä joku 3 kertaa parempi kuin Hepun kanssa.. Sit käytiin porukalla vielä loppuverkkalenkillä ja sitten otin Hepulla hiukan A:n alastuloja, niin että Hepulla oli tossut jalassa. Sain nyt neuvoksi vapauttaa Hepun nopeammin kontaktilta, jotta saadaan lisää vauhtia. Sit tein "nopeita" vapautuksia ja Elina näytti Omiella OIKEASTI nopean vapautuksen, niin tajusin, että eihän mun nopea vapautus edes ole nopea.. :-\ No sitten Hepulla vielä oikeasti nopealla vapautuksella toistoja ja jo parin toiston jälkeen oli suoritus nopeampi! :) Onneksi on ympärillä ihmisiä, jotka haluavat auttaa ja neuvoa, jotta voisi itse kehittyä.
Kiitos Elinalla tuhannesti upean koiran lainasta, oli kyllä niiiiiiin kivaa!!! :)

1 kommentti:

Elina kirjoitti...

Kiitos itsellesi Omin aktivoinnista :) ...Mä olin muuten enemmän kuin yllättynyt, mulla Omppu ei karannut kertaakaan siihen puomin vieressä olleeseen putkeen...mutta sen puomin jälkeinen elämä olikin vähän haastavampi juttu, kun ensin ampui putken ja sitten kääntyi jo liiankin hyvin, kultainen keskitie on sen kanssa vielä ajoittain tuntematon käsite :)

Omielta terveisiä Hepulle, parane pian!!!