sunnuntai 7. elokuuta 2011

Länderileiriä ja sirkustemppuja

Heinäkuun viimeinen viikonloppu hurahti nopeasti Virroilla länderileirillä. Paikalle oli taas kokoontunut 49 koiraa ja 51 ihmistä - sata tyyppiä siis kaiken kaikkiaan! Itse pääsin lähtemään leirille vasta perjantaina töiden jälkeen. Siellä mua jo odottivatkin vastassa leirikämppiksemme Tanja+Mese ja Muusa sekä Tuija ja Huuko. Harmi ettei Huuko-pojasta ollut tarttunut yhtään kuvaa kameraan. Tässä Mese ja Muusa.Lauantai aamu aloitettiin aamupalan jälkeen agilitylla. Menin Svingin kanssa mukaan. Svingi meni ihan kivasti, muutama tosi hyvä juttu, kuten eteen irtoaminen lopussa ja itsenäinen puomi loppuuna asti. Svingistä huomaa vielä, että vieraalla kentällä/esteillä se on vielä varovaisempi. Tutuissa paikoissa voi kuumua ja riekkua, mutta muualla ollaan vielä ihan iisisti. Hiukan taas neiti otti osumaa, kun päälle juoksussa olin hiukan jäljessä ja Svingi joutui sihtaamaan ahtaaseen väliin ja meni päin siivekettä, sillä aina sattuu ja tapahtuu! Tosin onneksi tässä ei sattunut, tapahtui vain ;-)

Seuraava ohjelmanumero oli perinteinen juoksukilpailu. Heppu sai juosta ekaa kertaa veteraaneissa :-D Heppu oli luokkansa (kahdesta koirasta) nopein ja voitti siis vetskut. Svingi oli nartuissa, mutta en tiedä miten Svinkki sijoittui, sen vaan tiedän, että Svingin sisarukset Jytä ja Zona vetivät kärkiaikoja! Tässä odotetaan omaa vuoroa, Jetti, Zona ja Ceci.
Meillä oli myös ohjelmassa naksutinkoulutus, jossa selvisi, että ei noi B-tytöt olekaan niin blondeja kun on luultu :-D Kaikki koirat hoksasivat ennemmin tai myöhemmin mitä niiltä haluttiin. Naksutinkouluttajan "apurina" oli ihkuihana kenneltyttö Iida, pikkuneiti kävi milloin kantamassa naksuttimia ja milloin kosketuskeppiä :-) Ja rapsuttelemassa koiria. Oli niin kivaa jo toistamiseen tänä kesänä nähdä pikku-Iida ja Mervi!

Välillä hiukan viilennystä

Mun leirin suosikiksi nousi tänä vuonna rallytoko, jossa olin mukana Hepun kanssa. Rallytoko oli mulle ihan uusi tuttavuus ja innostuin taas tosi paljon, katotaan sitten kun evl kosahtaa, niin sit me vaihdetaan rallytokoon! Heti Heppu tajus saksalaisen täyskäännöksen ja eteen istuminenkin onnistui aikas hyvin. Suurin ongelma taisi tässä olla se, että ohjaaja seisoi aina väärässä kohtaa kylttiä :-D

Sunnuntaina oli leirinäyttely, jonka komeimmaksi tänä vuonna kruunattiin Mese!! Vsp oli Pila. Svingi oli valionarttujen kaunein ja paras narttu kehässä toinen. Taas kerran kiva leiri takana, miten sitä jaksaa odottaa taas ensi vuoteen asti?! Tässä vielä kuva siitä "kun meille melkein tuli eri rotuinen koira" Muusa vaihtoi kuitenkin vielä omaan autoon, eikä matkannut turkuun. Kiitos kaikille loistavasta seurasta!!
Sitten päästään tähän sirkustemppu-osioon! Huoh. Eli ensimmäinen Svingin avoimen luokan tokokoe, joka oli tänään 7.8. Siis mä olen luullut, että mä olen kokenut jo Hepun kanssa kaikki hullutukset mitä länderi voi keksiä, mutta voi, olin niin väärässä. Eihän siinä voinut kuin nauraa, kun Svingi ei kertakaikkiaan tehnyt juuri mitään mitä piti :-O Tuomarin suosikki taisi olla uusi liike nimeltään mittarimato :-P Eihän mulla käynyt mielessäkään, että se ei toimisi kokeessa, kun alo meni niin hyvin. Tietyllä tavalla musta tuntuu, että Svingi pääsi paineistumaan, koska jossain liikkeissä jämähti vaan paikalleen, näin kävi joskus vuosi sitten koirakoululla treeneissäkin. Voisin siis todeta, että kyllä oikeesti pitää treenata myös kestoa ja kokeenomaisesti, eikä vain toivoa hyvää tuuria... Svingi osaa nyt avoimen liikkeet, niin nyt ne vaan täytyy saada kestoltaan kuntoon. Tästä on vaan suunta ylöspäin.

Tuomari Marja Ala-Nikkola (tosi mukava ja rento tuomari, antoi asiallista palautetta ja neuvoja)

Paikkamakuu 10 Hyvä! TätäKÄÄN ei oltu treenattu koskaan kokeenomaisesti....
Seuraaminen 7 Teki puoleen väliin asti SUPERHYVÄÄ seuraamista!! Sitten haisteli ja haahuili ym. Oletan että teki sijaistoimintaa, kun ei tullutkaan palkkaa, niin luuli ehkä tekevänsä väärin?! Dont know..
Liikkeestä maahan 6,5 Ihme että tuli pisteitä. Svingi lähti seuraa käskyllä juoksemaan (kaunista ravia, hah!) mun eteen,ei tullu sivulle käskyllä, maahan meni hyvin, mutta nousi ennen aikojaan.
Luoksetulo 5 Läpijuoksu. Aika outoa ettei yhden käden sormilla laskettavat treenit riittäneet...
Liikkeestä seisominen 0 Lähti taas mun eteen juoksemaan, teki jonkun ihme lenkin ja meni maahan?!
Nouto 8,5 Ehdottomasti kokeen paras onnistuminen! Lähti upeesti hakemaan, palautti hyvin, MUTTA teki mun selän takana parin metrin vauhtikaarteen ja luovutti sen jälkeen mallikkaasti.
Kaukot 0 Superhyvät kaukot, ehdin jo ajatella et täst tulee niin täydet pisteet...KUNNES lähdin kohti koiraa, niin Svingi ryömii ku mittarimato mua vastaan, naama virneessä - "enkö mä ollutkin pätevä?" Matoasennosta suoraan pari länderipomppua mua naamaan ja siinä se liike sitten olikin...
Hyppy 0 Meni maahan istumisen sijaan, sitten ei hypännyt takas, vaan seisoskeli paikallaan (paineistui??) Loppuhuipennukseksi meinasi mennä hypyn varjoon lepäämään :-D Sit mä jo repesin!
Yleisvaikutelma 7 Surprise!
Tulos AVO0 96p
Talking to me?

1 kommentti:

mervi kirjoitti...

Ihkuihana Svinkku!
Mä voin vaan kuvitella ton mittarimatoryömimisen ja ajatus kuplan siihen ja ne pomput! "Jes! Mamma mä oon niiiin hyvä!!!!"

pitäsköhän lähtee kattoo tokokisoja kun ne on näköjään noin hauskoja ;)