keskiviikko 27. tammikuuta 2010

Maanantain tokot

Svingillä alkoi siis maanantaina taas ohjatut toko treenit Tuijan koirakoulussa. Ensimmäisen kerran aihe oli luoksepäästävyys, perusasento ja seuraaminen. Luoksepäästävyys oli hiukan jäänyt unholaan :-O Svingi ei olisi millään malttanut istua paikallaan, vaan olisi väkisin halunnut mennä moikkaamaan Tuijaa...voi tuota pidättyväistä tyttöä;-) Onnistuihan se sitten, kun vaan palkkailin hiukan tiheemmin.

Perusasento on ihan mallillaan. Käsiavuste on siis jo poissa ja Svingi hakee hienosti sivulle. Itse asiassa likka tarjosi perusasentoa lähes kokoajan, vaikka olisi saanut vain hengaillakin:) Hiukan perusasento on liian edessä, mutta kouluttaja sanoi, ettei näytä pahalta pienen koiran kanssa. Päätin jo heti, että en lähde korjaamaan asiaa,mun mielestä asento on täydellinen:) Heppuhan tekee perusasennon myös ´hiukan eteen, joten mä olen niin tottunut siihen, että luulen jopa paikan olevan oikea:-P

Seuraaminen oli edistynyt sitten viime kurssin ja pahimmat solmut saatu auki (toivottavasti). Otettiin ihan muutamalla askeleella ja sitten palkka. Vauhdista otettiin pidempikin pätkä. Siitä huolimatta, että seuraaminen sujuu nyt edes jonkin verran, niin en kyllä oo kovinkaan tyytyväinen siihen:( Katsekontakti on jossain mun navan kohdalla, eikä silmien :-O Nyt yritän vahvistaa siis kontaktia, joka kyllä esim. perusasennossa on loistava, mutta jostain syystä en ole saanut sitä seuraamiseen siirrettyä..Mun pitäisi varmaan ottaa naksu avuksi. Edistystä on kuitenkin se, että syksyllä mä ajattelin, et seuraaminen ei onnistu ikinä ja nyt mä oon kuitenkin sen suhteen optimistinen:) Töitä täytynee tehdä ahkerammin:)

Svingin tokon jälkeen Heppu-pappa pääsi private-iltalenkille ja voi kun hän oli taas onnenpekka:) Lenkin päätteeksi tein hyvän mielen tokoja pihalla, seuraamisen täyskäännöksiä, liikkeestä jääviä ja kaukoja. Se on jotenkin herttaista kun niin vähästä ovat partasuut onnellisia "jee, tokoa!" :-)

Tänään on Hepun aksat ja Kinkku pääsee myös treenaamaan... :)

Ei kommentteja: